Friday, May 24, 2013

First Solar Powered Airplane to Flight Cross-Country

After twenty hours of flying after sundown, the world’s most advance sun-powered plane landed in Phoenix, Arizona, early Saturday morning on the first leg of cross-country trip. Pilot of Solar Impulse airplane, Bertrand Piccard, first cruised alongside the California coast after taking off from Moffett Field in Mountain View near San Francisco. Piccard then flew over Edwards Air Force Base and touched down early Saturday morning at Phoenix Sky Harbor Airport using only three-quarters of the plane’s battery power.

The plane’s creators, Piccard and fellow pilot Andre Borschberg, previously impressed audiences in Europe. The creators said the trip is the first try by a solar airplane capable of flying without fuel across America day and night.
Solar Impulse is a single-seat that flies around 40mph and weights about as much as a car, thus making it vulnerable to bad weather. The plane is powered by about 12,000 photovoltaic cells that cover massive wings and charge the batteries. The plane needs to climb up to about 27,000 feet during the day in order to charge the batteries by solar power. Its average speed for the first leg of the trip was about 60 knots with a tail wind, and can’t go through clouds.
Its creators, Piccard and Borschberg, are aware that solar planes will probably never replace fuel-powered commercial flights, but their main goal is to show the potential of solar power. Although, aviation advances has been made over the last century, Piccard says Solar Impulse is very similar to airplanes from the early pioneers. "One hundred years ago, the planes had to fly in good weather and there was only one person on board," Piccard said. "Now we have completely new technology, we fly with no fuel at all. But, of course, we need to fly in good weather and we carry only one pilot on board.”
From Phoenix, Arizona, the Solar Impulse will travel to Dallas-Fort Worth airport in Texas, Lambert-St. Louis airport, Dulles airport in Washington D.C. and then to New York’s John F. Kennedy airport. The aircraft will stop for 10-days in each city and will take each flight leg about 19 to 25 hours. Pilot Borschberg hopes to pilot the last leg and fly past the Statue of Liberty.
After landing this past Saturday morning, Piccard said that he is optimistic that the journey will provide an exponential boost for interest in renewable energy and clean technologies. "If an airplane can fly day or night with no fuel, just on the sun's power, of course it means that everybody in daily life can use this technology for his house, for heating and cooling systems, for lighting, for cars, for trucks. There's so much we can do now to have a cleaner future," Piccard said. The beginning of the new invention is not just another aviation milestone, but the future of renewable energy in all aspects.
Written by: Flor Medina.
References:
Anonymous. 2013, May 04. Solar plane lands in Ariz., 1st leg of major trip. News. Retrieved from http://www.usatoday.com/story/news/nation/2013/05/04/solar-plane-sun-trip-renewable-energy/2135625/
Anonymous. 2013, May 06. Solar plane lands in Ariz., 1st leg of major trip. News. Retrieved from http://www.9news.com/news/sidetracks/334599/337/Solar-plane-lands-in-Ariz-1st-leg-of-major-trip
Primer Avión Solar en Volar por los Estados Unidos Mayo 08, 2013 a las 9:00 am
Después de veinte horas de vuelo después de la puesta del sol, el avión solar más avanzado del mundo aterrizó en Phoenix, Arizona, la madrugada del sábado en la primera partida de viaje por el país. El piloto del avión Solar Impulse, Bertrand Piccard, primero navegó junto a la costa de California después de despegar de Moffett Field en Mountain View, cerca de San Francisco. Luego Piccard voló sobre la base de la Fuerza Aérea de Edwards, y tocó tierra el sábado por la mañana en el aeropuerto Sky Harbor de Phoenix utilizando sólo tres cuartas partes de la energía de la batería del avión.
Los creadores del avión, Piccard y su colega piloto Andre Borschberg, impresionaron previamente audiencias en Europa. Los creadores dijeron que este viaje fue el primer intento de un avión solar capaz de volar sin combustible a través de América durante el día y la noche.Solar Impulse es un avión de un solo asiento que vuela alrededor de 40 mph y pesa aproximadamente tanto como un automóvil, por lo que es vulnerable al mal tiempo. El avión está propulsado por 12.000 células fotovoltaicas que cubren las alas enormes y cargan las baterías. El avión tiene que subir a 27.000 pies de altura durante el día para cargar las baterías con energía solar. Su velocidad en la primera etapa del viaje era de unos 60 nudos con viento, y no puede ir a través de las nubes.
Sus creadores, Piccard y Borschberg, son conscientes de que los aviones solares probablemente nunca sustituirán a los vuelos comerciales impulsados ​​por combustibles, pero su objetivo principal es mostrar el potencial de la energía solar. A pesar de los avances de aviación que se han hecho durante el último siglo, Piccard dice que Solar Impulse es muy similar a los aviones de los primeros pioneros. "Hace cien años, los aviones tenían que volar con buen tiempo y sólo había una persona a bordo", dijo Piccard. "Ahora tenemos tecnología completamente nueva, que vuela sin combustible en absoluto. Pero, por supuesto, tenemos que volar con buen tiempo y nos dedicamos sólo a un piloto a bordo."
Desde de Phoenix, Arizona, el Solar Impulse se trasladará al aeropuerto de Dallas-Fort Worth en Texas, luego al Aeropuerto de Lambert en Saint. Louis, el aeropuerto Dulles en Washington DC y luego al aeropuerto de Nueva York John F. Kennedy. El avión se detendrá durante 10 días en cada ciudad y le llevará cada tramo de vuelo de 19 a 25 horas. El piloto Borschberg espera poner a prueba la última etapa y volar sobre la Estatua de la Libertad.
Después de aterrizar, el pasado sábado por la mañana, Piccard dijo que está optimista de que el viaje va a proporcionar un impulso exponencial de interés en la energía renovable y tecnologías limpias. "Si un avión puede volar día y noche sin combustible, sólo en la energía del sol, por supuesto, significa que todo el mundo en la vida diaria puede utilizar esta tecnología para su casa, para calefacción y refrigeración, para la iluminación, para los coches, los camiones, etc. Hay tantas cosas que podemos hacer para tener un futuro más limpio ", dijo Piccard. El comienzo de esta nueva invención no es solamente otro hito de la aviación, pero el futuro de las energías renovables en todos los aspectos.
Escrito por: Flor Medina.
Referencias:
Anonymous. 2013, May 04. Solar plane lands in Ariz., 1st leg of major trip. News. Retrieved from http://www.usatoday.com/story/news/nation/2013/05/04/solar-plane-sun-trip-renewable-energy/2135625/
Anonymous. 2013, May 06. Solar plane lands in Ariz., 1st leg of major trip. News. Retrieved from http://www.9news.com/news/sidetracks/334599/337/Solar-plane-lands-in-Ariz-1st-leg-of-major-trip